Puşkin şi vai #1

Ieri nişte tipi ciudaţi plombau strada Kogălniceanu, de la Puşkin înspre Botanica. O făceau în ora de vîrf – au început pe la 16:30 şi au tot reparat-o pînă după 20:00. Nu aveam aparatul de fotografiat cu mine aşa că i-am înveşnicit cu telefonul.

Nu-i greu de înţeles că jumătate de centru a fost blocat. Şoferii care veneau dispre Bodoni nu au fost nicicum anunţaţi că strada e închisă. Urmau să cotească pe Puşkin la vale şi să caute căi pe 31 August sau Ştefan cel Mare. Kogălniceanu era o stradă foarte populară vineri la 17:10:

 

Semaforul şi-a pierdut sensul. Şoferii negociau intersecţia în bază de principii şi valori.

 

Mai la deal pe Puşkin şoferii de troleibuz se iţeau căscînd din scorburi.

 

Ambuteiajul s-a extins uşor pe Mateevici:

 

Unde şoferii mai krutîie încercau să se salveze pe conbtrasens agravînd şi mai mult situaţia.

 

Şarpele de maşini a ajuns uşor la Bănulescu-Bodoni. Cum mă aştepta cineva la intrarea în parc am decis să mă opresc aici, dar nu înainte de a intra într-un troleibuz să cer numărul de telefon al şoferului. Era 17:20 şi i-am spus că-l voi suna la 18:00 să văd unde a ajuns. La 18:00 troleibuzul era deja la Gemenii, după intersecţia cu Ştefan cel Mare. Am întrebat şoferul cît trebuie să dureze conform graficului călătoria de la staţia Universitatea de Stat pînă la staţia Ştefan cel Mare. A spus că 6 minute.

 

Acasă am măsurat distanţa. Troleibuzul s-a deplasat cu 1,7 km/oră. Eu m-am primblat agale prin Valea Morilor cu 5 km/h. Pe lîngă mine chişinăuenii mai harnici făceau jogging cu 20 km/h. Cît a costat oraşul întîrzierea cu 30-40 de minute a troleibuzelor? Cîtă energie electrică, combustibil, timp şi nervi a pierdut Chişinăul vineri seara?

Normal. Normal repară băieţii.