Cum să devii erou naţional în 2 paşi

August 2011. Primul pas.

Vlad Cubreacov comentează decizia:

„Umila mea părere este că decizia „eurointegratorilor” noştri Filat şi Şleahtiţchi este una antinaţională, iar mai exact una antiromânească. Cuvântul românofobie este şi el potrivit în context. (…)”

„De fapt, Filat şi Şleahtiţchi au instituit CENZURA în învăţământul naţional. Scopul lor nu este să ajusteze educaţia istorică la rigorile europene, ci să elimine cuvântul ROMÂN din şcoală, punându-l la index ca pe vremea sovieticilor.”

„Filat şi Şleahtiţchi compar acum în faţa noastră ca nişte continuatori zeloşi ai politicilor antinaţionale promovate de fosta guvernare căreia Istoria Românilor i-a stat întotdeauna ca un os în gât.”

Mihai Şleahtiţchi a venit cu o explicaţie a acestei decizii:

„Vreau să reamintesc că procesul de modernizare a curicumului şcolar a început în noiembrie 2009, inclusiv la disciplina istorie. Ministerul Educaţiei a consultat atunci opinia profesorilor şi istoricilor. Aşadar, Istoria pe care o avem şi astăzi în şcoli este rezultatul unei munci comune.

„Viitorul copiilor noştri este mult prea important ca el să fie sacrificat pe altarul intereselor politice.”

 

Martie 2012. Al doilea pas

 

Igor Dodon comentează:

„Partidul Socialiştilor exprimă dezacordul său categoric faţă de iniţiativa Ministerului Educaţiei de a reintroduce „istoria românilor” în curriculumul şcolar. Cerem ministerului, cerem factorilor de decizie din Guvern şi din AIE să revizuiască ordinul Nr. 124 din 7 martie curent cu privire la organizarea educaţiei istorice în învăţămîntul preuniversitar şi să pună capăt experimentelor cu istoria ţării ale căror victime sunt în final elevii şi tînăra generaţie.”

Mihai Şleahtiţchii iarăşi a venit cu o explicaţie:

„Consider că în calitate de ministru am procedat corect pentru că doresc să reprezint un minister care promovează niște idei care izvorăsc din cabinetele specialiștilor, care iau în considerare dimensiunea profesională, părerea oamenilor care o viață au făcut știință, elaborând adevărul istoric și cel științific. Optez în continuare pentru un învățământ axat pe adevărul istoric și științific pentru ca fără un astfel de învățământ R. Moldova este sortită pieririi, este ferma mea convingere. Cu un învățământ care conține semi-adevăruri, falsuri, minciuni și manipulări noi cu siguranța vom educa o generație infectă, defectuoasă, care va fi buimăcită și care nu va ști de unde vine, încotro merge și care sunt valorile ei.”

 

Recunoaşterea meritelor

Marius Lazurcă a salutat, desigur, gestul curajos şi înţelept al ministrului Şleahtiţchii. De două ori curajos şi de două ori înţelept, aş adăuga eu. Generaţia nouă, urmărind asemenea gesturi coerente, s-a convins că Ministerul Educaţiei luptă din greu cu buimăcia şi depune eforturi aprige să afle de unde vine şi încotro merge. Noi, generaţia infectă, susţinem!

JOS AlianSUS! ©Irina Breahnă