Nu, clipul ieftin de la Bemol nu aduce valoare companiei

Ca și în cazul lui Toly-Ciorap-Rupt, recenta creație video care a devenit virală pe facebook a fost apreciată de mulți ca intenționată și eficientă. E adevărat că în ambele cazuri notorietatea produselor s-a extins rapid. Majoritatea din noi au auzit pentru prima dată de Toly abia după ce acesta și-a rupt ciorapul și la fel, majoritatea din noi a auzit pentru prima dată de campania de cadouri a Bemol pentru prima dată rîzînd în fața clipului lor de promovare.

 

Sunt sigur că pentru o parte din cei care au rîs de clip, informația că Bemol dă cadouri a rămas în memorie și ar putea contribui la decizia de a face plinul la Bemol în viitorul apropiat. Cui nu-i plac cadourile?

 

Mințile noastre exersate să caute explicații ascunse sunt ușor seduse de succesul aparent a astfel de cazuri virale. Poate fi folosită energia nesecată a hazului de prostia altora pentru a alimenta o campanie de comunicare? Nu cunosc cazuri de succes în afara domeniului entertainment (cu politica inclusă în el).

bemol_ad

Concret pe cazul Bemol, văd un cost ascuns extrem de mare al succesului aparent al campaniei de cadouri. Chiar dacă aceasta a cîștigat notorietate, ea a venit din contul imaginii de brand Bemol. Pe termen lung, după ce vor trece hihiurile și hahaurile generate de clip consumatorii expuși la el vor asocia mereu brandul Bemol cu ceva ieftin și neprofesionist. Mai mult, clipul generează o asociere între un stil de viață (persoane care fug după oferte ieftine, oameni falși cu inteligență redusă) și consumatorul Bemol.

 

Puțini vor dori să se ascocieze acestui stil.

 

Inconștient, mulți vor înțelege că o companie care economisește cîteva mii de euro pentru producerea unui clip de promovare este și mai tentată să economisească sume mult mai mari din contul calității produsului și serviciilor oferite.

 

Așa că nu vă grăbiți să cîntați osanale succesului aparent al clipului ieftin de la Bemol. Compania chiar și-a generat singură o criză de imagine greu de reparat. Numărul de vizulizări al clipului poate fi evaluat doar cu semnul minus în față. Fiecare moldovean care a văzut clipul va trebui convins ulterior că Bemol nu e o adunătură de diletanți zgîrciți, ci o companie serioasă ce prestează servicii calitative.

 

Nu va fi ușor.

 

P.S. Între timp clipul a fost șters de autori, dar va bîntui încă mult internetul.

P.P.S. Cei de la Bemol afirmă că e vorba de un clip refuzat de ei și publicat ulterior de producători fără permisiune.