Offline cu Centrul de Guvernare Electronică

1. Citisem undeva că în Anglia cînd se inaugurează un parc nou, acesta nu are nici o alee – totul e acoperit cu gazon. Pe parcursul primului an, oamenii, în dependenţă de itinerarele necesare lor, desenează cu picioarele pe gazon cărările cele mai raţionale. După asta, aceste cărări, create de necesităţile englezilor, devin alei asfaltate sau pietruite.

2. Cînd învăţam să şofez, instructorul mi-a spus că toate regulile de circulaţie sunt scrise cu sînge pe asfalt. Fiecare regulă apare ca să reducă numărul de accidente. Dacă în cazuri similare mor oameni, înseamnă că aceste cazuri trebuiesc reglementate. Dacă într-o curbă sau o intersecţie au loc multe accidente, acolo se pune un semn, un semafor sau se face altă intervenţie.
3. În Soroca prin anii 85-87 a apărut primul semafor din oraş. Se vede că primăria a decis să introducă această inovaţie pentru că ea era un fel de criteriu al urbanizării. Un „oraş serios” are semafor. Autorităţile au decis să-l amplaseze în cel mai aiurea loc cu putinţă — lîngă o uzină de pompe, departe de orice intersecţie. Semaforul era util de două ori pe zi — dimineaţa, cînd muncitorii veneau la lucru şi seara, cînd aceştia plecau. Dar şi în restul zile acesta lucra cu regularitate. Bunelul meu rîdea mereu de amplasarea nesăbuită a semaforului, dar nu se enerva, din contra, parcă era mîndru că în Soroca este semafor.
.